In Amerika zijn ze al langere tijd een fenomeen: Mommy Bloggers. Bedrijven werken graag met ze samen, en er zijn een aantal succesvolle Mommy Bloggers die een volledig inkomen verdienen met hun blogs. Mommy Bloggers hebben veel invloed, en dat weten bedrijven. Vrouwen bepalen namelijk vaker dan mannen wat er gekocht wordt. Bovendien zijn er steeds meer vrouwen actief op het internet, en in de sociale media. En wie heeft niet voor aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe kinderwagen eerst op internet rondgekeken wat anderen de beste keuze vonden? Zelf hecht ik ook veel waarde aan wat andere moeders van een product vinden. Zij zijn immers de ervaringsdeskundigen. Op De Mamablogs Lijst vind je een overzicht van blogs van en door moeders! ‘Als het moeders in Amerika lukt om geld te verdienen met bloggen, dan moet dat in Nederland ook kunnen,’ dacht ik.
Volgens de IPREX BlogBarometer 2014 wordt de invloed van bloggers eindelijk op waarde geschat door het Nederlandse bedrijfsleven. Vooral de ‘blog PR’ neemt op dit moment toe in ons land. Meer dan 90% van de 1.350 bloggers die meededen aan het onderzoek geeft aan met regelmaat actief benaderd te worden met informatie van bedrijven. In bijna 20% gaat die informatie om persberichten en evenementuitnodigingen. Vooral mode en food bloggers ontvangen vaak geld voor het alleen al aanwezig zijn op een persevenement en voor een posting op hun blog. Het bedrag ligt dan tussen de €250,- en €350,-.
Een weblog of blog is een persoonlijk dagboek op een website dat regelmatig, soms meermalen per dag, wordt bijgehouden. Meestal gaat het om teksten die in omgekeerd chronologische volgorde verschijnen. De auteur, ook blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil meedelen aan zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het om tekst, maar soms ook foto's (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast). Weblogs bieden hun lezers vaak de mogelijkheid om – al dan niet anoniem – reacties onder de berichten te plaatsen of een reactie via een Trackback-mechanisme achter te laten.
Het is het persoonlijke of juist het gespecialiseerde karakter dat weblogs interessant maakt voor bezoekers.
Sinds eind 2006 is microbloggen populair, een combinatie van bloggen en instant messaging. De bekendste site hiervoor is Twitter. Er bestaan klonen van, zoals Jaiku en Tumblr.
3 Tips voor meer klanten als beginnende webdesigner
Als beginnende webdesigner is het niet altijd even gemakkelijk om nieuwe klanten binnen te halen. Daarom geven wij in dit artikel 3 tips voor meer bezoekers en klanten als beginnende webdesigner. Voor grote bedrijven is het makkelijk om met veel geld marketing middelen in te zetten voor meer bezoekers, maar als beginnend webdesigner is dit budget vaak niet aanwezig. Gelukkig hebben wij 3 tips voor je om meer bezoekers naar jouw bedrijfswebsite te krijgen.
1.Schrijf regelmatig artikelen
Hoe meer content op je website, hoe beter je gevonden word. Zeker op de langere termijn. En als je de artikelen op social media deelt kan je ook op korte termijn nieuwe klanten verwachten. Goede blogs worden namelijk gedeeld op social media waardoor jouw bedrijf onder de aandacht komt bij nieuwe potentiële klanten.
2.Responsive webdesign
In 2017 kan je echt niet meer zonder een responsive webdesign, je moet er toch niet aan denken dat mobiele bezoekers niet met de website over weg kunnen en hem verlaten. Tegenwoordig zijn de meeste bezoekers mobiel en is het dus noodzakelijk om een responsive website te hebben als webdesigner.
3.Uitgebreid portfolio
Natuurlijk moet er op je website een uitgebreid portfolio staan met websites die jij gemaakt hebt. Zo kunnen klanten precies zien welke kwaliteiten je hebt en wat ze kunnen verwachten. Ook kun je er bezoekers mee overtuigen om een nieuwe website te nemen. Ook is het aangeraden om een extern portfolio te hebben, bijvoorbeeld bij behance.
Wij van Jakency hebben als gastbloggers ook een portfolio op Behance. Wil je door ons een website laten maken? Zie ons portfolio via de link.
Maak jouw eigen website met JouwWeb